onest & design

Velké poděkování patří všem našim kolegům, kteří se velkou měrou a svým jedinečným talentem podílejí na tom, jak naše značka vypadá. Spolupráce s nimi je stejně důležitá, jako produkty samotné. Věříme, že vizuální hodnota má smysl.

Klára Tománková

Finální podoba novinek Onest vzniká ve spolupráci se stylistkou a set dekoratérkou Klárou Tománkovou. Klatovská rodačka vystudovala grafické umění a působí na poli módní fotografické produkce, decor a interior stylingu a spolupracuje s designovými a lifestylovými tituly (Elle Decoration, Elle, Harper’s Bazaar, Dolce Vita ad.).

Kromě časopiseckého světa se s prací Kláry Tománkové setkáte také v komerčním sektoru. Mezi její klienty, pro které vytvářela rafinovaná zátiší, patří značky Hermès, Carollinum, Preciosa, Moser, Lasvit, Nespresso, Macy’s USA. Svůj talent a zkušenosti uplatňuje také ve filmových produkcích.

Rozhovor s Klárou najdete zde.

„Raduju se z toho, že je Onest česká značka. Společně tvoříme lehce, protože se mi produkty líbí a fungují. Potom je jednoduché inspirovat se a práce má smysl.“

DARIA MAKEEVA

Squalene face oil a Hyaluronic face serum v limitované edici 50 ml ozdobila svými perokresebnými motivy módní návrhářka a ilustrátorka Daria Makeeva. Rodačka z Taganrogu v Ruské federaci a absolventka UMPRUM (Design oděvu a obuvi) získala ocenění na Designbloku, se sestrou Marií se podílela např. na projektu Křehký Mikulov.

Kresebné motivy pracují s námětem vláčné a elastické struktury, volně připomínající strukturu kůže. Každý z motivů je jiný a přesto na sebe navazují. Kresba se omotává kolem každé krabičky, plazí se z jedné na druhou a vytváří nekonečnou smyčku.  

WRKS

Flakony k našim cleanserům navrhlo pražské studio WRKS, které oslavilo 10 let působení v oblasti produktového designu. Duo Jan Kopřiva a Daniel Pavlík přijalo naší nabídku na vytvoření a kompletní vývoj autorského obalu a spolupráci komentují: 

„Návrhu flakonů – lahviček dominuje čistý tvar narušený jemnou, ale tvarově přirozenou diagonálou, která vychází z charakteristického písmene N v Onest logotypu. Naše práce logicky navazuje na papírové krabičky Onest navržené Janem Činčerou.“ Jan Kopřiva, WKRS.

„Sdílíme vizuální hodnoty značky Onest. Dobrý dojem na nás udělal zejména důraz na čistotu, lehkost a přirozenost. Baví nás projekty, které přinášejí novou výzvu, nová témata, materiál nebo třeba odvětví.“

Petr Karšulín

Petr Karšulín vystudoval obor Reklamní fotografie na UTB ve Zlíně, nyní působí v Praze. Věnuje se především still life fotografii a jeho velkou vášní je design a hledání starých krásných věcí, kterým pak vdechne nový život a smysl, ať už ve fotografii nebo jejich novým užíváním. Petr tvoří tiše a zamyšleně. Je pro něj důležité rozjímání a dostatek času, kdy si může projekt důkladně promyslet, aby pak výsledná kompozice a světlo odráželo jeho osobní citový prožitek a náladu. 

„Idea fotografií souvisí s tezí, že squalane byl u vzniku života na naší planetě a z toho přirozeně vyplynula forma fotografií; jakýchsi buněčných struktur, do kterých jsem se doslova ponořil. Squalane face oil mě utvrdil v myšlence, že návrat k podstatě, přirozenosti a přírodě má smysl.“

Karin Zadrick

Prvním umělcem, jenž se podílel na podobě značky Onest, je Karin Zadrick. Vystudovala obor konceptuální tendence na Fakultě výtvarných umění v Brně pod vedením Petra Kvíčaly a Petera Ronaie. Dnes je jednou z nejvýraznějších módních a volně tvořících českých fotografek, spolupracuje s tituly Elle, Dolce Vita ad., za svou práci byla opakovaně nominovaná na cenu Czech Grand Design. 

Její tvorba je niterná i surová, křehká i intenzivní. Karin nejradši pracuje s černou barvou, která ale nemůže existovat bez absolutní bílé. A právě tady se protnuly naše cesty.

Vznikl příběh, báseň, legenda, fotografie a konečně i ukrytý potisk jako malé překvapení uvnitř krabičky. Naší společnou inspirací byla příroda, dětství i osobní kořeny.

„Vzpomínky vůní a vůně vzpomínek na velkou ohradu za starým rozbořeným domem, na zahradu, na úzké pěšiny ve stráni, spadané listy, jehličí, na chuť medu a vůni okvětních lístků růží…“